ЗМІСТ
Н.А. Алексеенко.
Новые возможности применения космической информации в учебном процессе.................................................3
С.М. Андрєєв, Б.М. Іващук.
Особливості навчання візуального дешифрування цифрових аерознімків для екологічного моніторингу.................................................5
А.М. Байназаров.
Картографування освітньої сфери адміністративного району для потреб оптимізації мережі навчальних закладів.................................................13
А.М. Байназаров, Є.М. Самко.
Концепція атласу освітнього комплексу України.................................................17
О.О. Байназарова, Д.А. Байназаров.
Підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з географії: організаційно-методичний аспект .................................................21
В.А. Бакарасов.
Оценка состояния санитарно-защитных зон промышленных предприятий Минска.................................................25
Л.И. Баранчук, Е.С. Кухарук, Т.Н. Пуя.
Активные формы и методы эколого-географического образования в лицее.................................................29
О.В.Барладін.
Проблеми інформатизації географічної освіти в середній школі.................................................32
В.В. Безуглий.
Європейська складова концепції вищої географічної освіти.................................................37
Н.О. Бубир.
Використання геоінформаційних навчальних карт у безперервній географічній освіті.................................................41
О.Н. Бурла.
Формирование ключевых компетенций учащихся при обучении географии.................................................46
І.М. Варфаломєєва.
Розвиток пізнавальних інтересів старшокласників в умовах профільного навчання.................................................50
А. Володченко.
Учебно-ориентированные формы картосемиотики.................................................57
Е.И. Галай.
Исследование химической нагрузки выбросов стационарных источников на геосистемы.................................................61
И.А. Гененко.
Обобщающие схемы-конспекты в непрерывном географическом образовании.................................................64
В.М. Гнєдашев.
«Ефект жульвернізма»: через картографічну грамотність до формування конструктивістського мислення учнів.................................................68
А.Ю. Гордєєв.
Середньовічні морські навігаційні карти – «портолани».................................................73
Г.Н. Григорьев, И.В. Волошенко, С.Г. Степина.
Организация стационарных географических исследований на разных ландшафтных участках лесостепной зоны для оценки восстановительного потенциала естественных фитоценозов.................................................76
О.І. Грінченко, В.Б. Уткіна.
Вивчення питань сталого розвитку в шкільній географічній освіті.................................................80
Л.М. Даценко.
Карта у спортивному орієнтуванні.................................................84
А.В. Дроздов, Ю.В. Шубін.
Картографування рентоутворюючих чинників при нормативній грошовій оцінці міських земель.................................................87
Н.М. Дук.
Геоінформаційні технології в географічній освіті для стійкого розвитку.................................................92
У.А. Есназарова, Т.В. Имангулова.
Учебно-методический комплекс регионального компонента для курса «География Республики Казахстан».................................................95
О.О. Жемеров, А.М. Байназаров.
Новий атлас географії материків і океанів для 7 класу.................................................99
О.С. Журавель.
Історія розвитку еколого-географічного картографування для потреб туризму.................................................102
Л.И. Зеленская.
Разработка атласа «Выдающиеся иностранцы в Украине» для целей познавательного туризма: региональный компонент.................................................105
С.Є. Ігнатьєв, Т.С. Чорногор, О.С. Юр’єва.
Географічні засади проектування місцевої екологічної мережі у басейні р. Оскіл.................................................108
О.В. Исаенко, В.Н. Саломатин.
Новые направления исследований при проведении учебной эколого-геологической практики в Крыму.................................................113
К.М. Карпець.
До питання самоочищення річок міста Харкова.................................................116
В.Г. Клименко, О.М. Дейнеко.
Використання комп’ютерних інформаційних технологій при вивченні теми «Гідросфера» у школі.................................................123
Ю.Ф. Кобченко, О.Ю. Кобченко, В.О. Резуненко, З.А. Ковалевська.
Картографо-математичний метод дослідження фітопогодних комплексів.................................................125
Ю.Ф. Кобченко, О.І. Сінна, К.М. Копанішина, С.Г. Підсадній.
Аналіз і картографування клімату в погодах.................................................129
Л.М. Коваленко, О.А. Авєріна.
Екологічна оптимізація земельного фонду Краснокутськог і Лозівського районів Харківської області.................................................133
Є.В. Копилець. До проблеми екологічного виховання підлітків у процесі вивчення окремих тем курсу загальної географії.................................................137
В.П. Корнєєв.
Робота вчителя з підручником географії.................................................141
О.В. Корнєєв.
Формування краєзнавчих знань учнів при вивченні географії (експериментальний аспект).................................................146
М.В. Космачова.
Методичні основи використання геологічної спадщини Харківщини в навчальних цілях.................................................151
С.В. Костріков.
Про деякі методологічні засади викладання блоку навчальних дисциплін із геоінформатики та ГІС-технологій.................................................155
Л.І. Круглік.
Допрофільна підготовка учнів основної школи при вивченні соціальної географії.................................................161
І.Ю. Левицький, В.А. Пересадько, А.М. Байназаров, Ю.І. Прасул, Д.О. Д’яченко.
Системне комплексне картографування регіонів України в умовах сталого їх розвитку.................................................165
Д.О. Ляшенко.
Карти міжнародних міграцій для географічної освіти.................................................170
Н.В. Максименко.
Задачі фрактального аналізу екологічних картографічних творів.................................................174
Л.Є. Марченко.
Науково-дослідницька робота з обдарованими учнями у малокомплектній сільській школі.................................................176
И.В. Митрофанов.
Развитие географических компетенций учащихся средней школы: от научения к познанию.................................................180
В.В. Молочко.
Перевидання навчальних географічних атласів.................................................183
Нгуен Ле Тхием, В.Н. Опара.
Геоинформационное обеспечение тематического картографирования объектов историко-культурного и природного наследия.................................................186
А.Н. Некос.
Трофогеографія – новий напрям наукових досліджень.................................................192
К.А. Нємець.
Інформаційна географія як складова підготовки фахівців-географів.................................................195
Л.М. Нємець.
Освіта в галузі навколишнього середовища: проблеми та перспективи.................................................199
Л.М. Нємець, П.А. Вірченкою.
Підготовка майбутніх учителів географії засобами підприємливої освіти.................................................205
В.М. Опара, Д.О. Д’яченко, В.В. Опара.
Географічні аспекти грошової оцінки земель населених пунктів.................................................210
В.І. Остроух.
Комп’ютерна картографія як результат експериментально-практичних розробок сучасних картографічних творів.................................................214
Л.Б. Паламарчук.
Моделювання у процесі набуття учнями соціокультурних знань при вивченні географії.................................................218
Г.О. Пархоменко.
Моделі нових напрямів розвитку атласного картографування в Україні.................................................223
В.А. Пересадько.
Еколого-природоохоронне картографування депонуючих елементів оточуючого середовища.................................................229
Л.І. Підоріна.
Технології інтегрованого навчання географії та проблема ефективного їх використання.................................................234
Н.О. Полякова.
Використання ГІС-технологій при експлуатації міських комунікацій.................................................240
Ю.І. Прасул.
Інформаційно-картографічне забезпечення сільського туризму.................................................244
Ю.В. Роганін, В.Є. Роганіна.
Моніторинг земель сільськогосподарського призначення у Харківській області.................................................248
Н.В. Свір.
Робочі зошити для тематичної атестації з географії.................................................252
І.А. Скриль.
Сучасний стан та проблеми розвитку туристсько-рекреаційного потенціалу Харківського регіону.................................................255
І.В. Соломаха.
Створення містобудівних локальних ГІС на основі ППЗ-знімків.................................................261
І.М. Суматохіна.
Геоменеджмент як інструмент формування і забезпечення екологічного розвитку регіону.................................................265
С.А. Сухинин.
Обновление структуры и содержания школьного географического образования в Приднестровье.................................................268
Б.А. Татаринович.
Мониторинг оперативного картографирования локальных территорий.................................................272
В.И. Тимашова.
Творческая работа школьников при изучении геологических понятий.................................................281
О.С. Третьяков, О.О. Ачкасова, А.С.
Болтенков.Комп’ютерне картографування біоенергетичного потенціалу України.................................................284
І.В. Фесенко.
Технологія гри та її застосування на сучасному уроці географії.................................................293
З.А. Хусаинов.
Современный урок региональной географии.................................................297
І.Г. Черваньов, С.А. Величко.
Нове у парадигмі та технологіях викладання землезнавства.................................................304
В.О. Шевченко, Е.Л. Бондаренко.
Комплекс методичних документів при викладанні картографічних дисциплін.................................................309
Л.Г. Шилова.
Удосконалення уроку географії – шлях до розвитку особистості учня.................................................313